Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %26,4 %3 225 00061 %
Yle TV214,7 %8,5 %3 278 00062 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %1 978 00037 %
Yle yhteensä44,0 %37,6 %3 863 00073 %
MTV318,6 %22,0 %3 380 00063 %
Sub3,9 %4,6 %2 462 00046 %
AVA2,2 %2,3 %1 672 00031 %
C More Total1,4 %1,8 %833 00016 %
MTV yhteensä26,1 %30,6 %3 795 00071 %
Nelonen6,7 %9,2 %3 155 00059 %
Jim2,3 %2,1 %1 871 00035 %
Liv1,8 %1,9 %1 802 00034 %
Hero1,1 %1,7 %1 269 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,9 %3 543 00067 %
TV53,2 %3,3 %2 205 00041 %
Kutonen2,8 %2,7 %1 612 00030 %
Frii2,4 %2,5 %1 189 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %108 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 128 00021 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,8 %2 811 00053 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 371 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 338 00025 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 977 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %3,5 %1 287 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 417 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.