Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %23,8 %1 124 00082 %
Yle TV29,1 %5,2 %991 00072 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %760 00055 %
Yle yhteensä36,1 %31,7 %1 232 00090 %
MTV319,0 %21,3 %1 150 00084 %
Sub4,6 %5,0 %770 00056 %
AVA3,6 %4,2 %648 00047 %
C More Total1,0 %1,0 %221 00016 %
MTV yhteensä28,1 %31,6 %1 222 00089 %
Nelonen7,8 %10,7 %979 00071 %
Jim1,8 %1,7 %634 00046 %
Liv1,9 %2,1 %577 00042 %
Hero1,3 %2,0 %458 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,5 %1 085 00079 %
TV55,7 %5,2 %848 00062 %
Kutonen2,8 %2,1 %586 00043 %
Frii3,5 %3,7 %508 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0003 %
TLC1,4 %1,3 %390 00028 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,1 %994 00072 %
STAR Channel2,5 %2,5 %479 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %480 00035 %
Disney Finland5,3 %4,4 %693 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,3 %398 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 307 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.