Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,9 %638 00046 %
Yle TV210,3 %6,1 %648 00046 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,3 %341 00024 %
Yle yhteensä22,4 %18,3 %862 00062 %
MTV314,6 %20,6 %776 00056 %
Sub6,6 %6,4 %538 00039 %
AVA3,2 %3,4 %277 00020 %
C More Total0,8 %0,7 %102 0007 %
MTV yhteensä25,1 %31,1 %900 00064 %
Nelonen9,1 %9,1 %660 00047 %
Jim4,4 %4,9 %431 00031 %
Liv3,7 %4,2 %404 00029 %
Hero1,7 %2,2 %230 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %20,4 %820 00059 %
TV53,7 %4,5 %400 00029 %
Kutonen5,2 %5,0 %368 00026 %
Frii2,2 %1,3 %231 00017 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %32 0002 %
TLC3,4 %3,3 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery14,8 %14,4 %649 00047 %
STAR Channel6,6 %5,9 %361 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,0 %277 00020 %
Disney Finland10,2 %7,9 %472 00034 %
Paramount Network0,8 %0,6 %108 0008 %
AlfaTV0,2 %0,2 %85 0006 %
Muut7,4 %7,0 %358 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 123 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.