Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,4 %1 115 00079 %
Yle TV28,7 %8,7 %938 00067 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,3 %720 00051 %
Yle yhteensä42,0 %38,5 %1 164 00083 %
MTV315,8 %20,5 %1 055 00075 %
Sub3,8 %4,1 %741 00053 %
AVA3,2 %3,8 %528 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %91 0006 %
MTV yhteensä23,3 %28,8 %1 124 00080 %
Nelonen7,0 %8,1 %873 00062 %
Jim2,7 %2,4 %553 00039 %
Liv2,5 %2,6 %634 00045 %
Hero1,3 %1,5 %421 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,5 %1 011 00072 %
TV53,1 %3,3 %636 00045 %
Kutonen3,1 %1,9 %588 00042 %
Frii2,2 %2,4 %430 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %44 0003 %
TLC3,0 %3,0 %412 00029 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,9 %901 00064 %
STAR Channel2,6 %2,5 %478 00034 %
National Geographic Channel2,4 %2,2 %478 00034 %
Disney Finland5,0 %4,7 %671 00048 %
Paramount Network0,6 %0,3 %147 00010 %
AlfaTV0,3 %0,4 %238 00017 %
Muut3,5 %2,0 %259 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.