Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 933 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,8 %1 474 00061 %
Yle TV210,3 %10,0 %1 374 00057 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,3 %980 00041 %
Yle yhteensä44,1 %40,0 %1 664 00069 %
MTV314,9 %20,1 %1 474 00061 %
Sub4,1 %4,4 %1 099 00045 %
AVA1,7 %1,8 %651 00027 %
C More Total0,8 %0,8 %183 0008 %
MTV yhteensä21,5 %27,0 %1 629 00067 %
Nelonen6,9 %8,3 %1 276 00053 %
Jim3,1 %2,9 %875 00036 %
Liv1,9 %2,0 %821 00034 %
Hero1,2 %1,6 %594 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,8 %1 481 00061 %
TV52,3 %2,5 %892 00037 %
Kutonen4,3 %3,3 %881 00036 %
Frii1,5 %1,4 %541 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %63 0003 %
TLC1,3 %1,0 %524 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,4 %1 219 00050 %
STAR Channel3,2 %2,9 %712 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %710 00029 %
Disney Finland6,7 %5,2 %981 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %192 0008 %
AlfaTV0,6 %0,6 %411 00017 %
Muut3,9 %3,6 %488 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 933 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.