Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 950 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %26,6 %1 516 00063 %
Yle TV29,1 %10,4 %1 307 00054 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %981 00041 %
Yle yhteensä44,2 %40,4 %1 677 00069 %
MTV314,3 %20,1 %1 498 00062 %
Sub3,8 %3,9 %1 075 00045 %
AVA1,5 %1,5 %712 00029 %
C More Total1,0 %0,9 %215 0009 %
MTV yhteensä20,6 %26,5 %1 641 00068 %
Nelonen6,2 %7,4 %1 277 00053 %
Jim3,1 %2,9 %889 00037 %
Liv1,8 %1,8 %773 00032 %
Hero1,4 %2,1 %659 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,2 %1 517 00063 %
TV52,9 %2,9 %927 00038 %
Kutonen3,9 %2,9 %861 00036 %
Frii2,0 %2,1 %629 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC1,4 %1,1 %528 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 238 00051 %
STAR Channel3,1 %2,6 %744 00031 %
National Geographic Channel4,2 %2,9 %790 00033 %
Disney Finland7,2 %5,5 %1 044 00043 %
Paramount Network0,6 %0,3 %207 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %461 00019 %
Muut3,9 %3,1 %610 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 950 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.