Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,1 %663 00048 %
Yle TV29,4 %7,5 %618 00044 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %287 00021 %
Yle yhteensä21,9 %18,2 %864 00062 %
MTV315,2 %20,5 %794 00057 %
Sub6,1 %6,3 %531 00038 %
AVA4,1 %3,8 %347 00025 %
C More Total0,9 %0,8 %111 0008 %
MTV yhteensä26,3 %31,4 %924 00066 %
Nelonen9,8 %12,1 %625 00045 %
Jim4,1 %4,3 %408 00029 %
Liv3,1 %3,0 %400 00029 %
Hero2,0 %2,9 %260 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,3 %814 00058 %
TV53,8 %3,4 %437 00031 %
Kutonen4,2 %3,5 %349 00025 %
Frii2,4 %2,0 %252 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %34 0002 %
TLC3,6 %3,3 %271 00019 %
Warner Bros. Discovery14,4 %12,5 %662 00048 %
STAR Channel5,9 %5,0 %347 00025 %
National Geographic Channel4,3 %2,8 %329 00024 %
Disney Finland10,2 %7,8 %499 00036 %
Paramount Network1,2 %0,8 %135 00010 %
AlfaTV0,2 %0,4 %86 0006 %
Muut6,8 %6,6 %372 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.