Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,4 %34,0 %1 095 00091 %
Yle TV28,9 %9,8 %920 00077 %
Yle Teema&Fem5,0 %5,3 %830 00069 %
Yle yhteensä56,3 %49,1 %1 114 00093 %
MTV317,7 %26,0 %1 039 00087 %
Sub2,0 %2,2 %675 00056 %
AVA1,8 %1,6 %529 00044 %
C More Total0,5 %0,5 %110 0009 %
MTV yhteensä21,9 %30,3 %1 071 00089 %
Nelonen3,4 %3,7 %796 00066 %
Jim2,0 %1,5 %518 00043 %
Liv1,8 %1,6 %569 00047 %
Hero0,7 %0,9 %386 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %7,7 %913 00076 %
TV51,4 %1,4 %581 00048 %
Kutonen1,3 %0,8 %434 00036 %
Frii2,3 %2,6 %427 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,4 %1,8 %396 00033 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,6 %735 00061 %
STAR Channel1,2 %1,2 %409 00034 %
National Geographic Channel2,7 %2,2 %426 00036 %
Disney Finland3,9 %3,4 %574 00048 %
Paramount Network0,1 %0,0 %82 0007 %
AlfaTV1,1 %1,3 %463 00039 %
Muut1,4 %1,5 %236 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.