Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,6 %34,3 %1 120 00094 %
Yle TV27,5 %7,5 %973 00081 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,0 %876 00073 %
Yle yhteensä54,4 %45,8 %1 132 00094 %
MTV316,8 %25,2 %1 070 00089 %
Sub2,1 %2,8 %738 00062 %
AVA1,8 %1,6 %554 00046 %
C More Total1,8 %0,8 %202 00017 %
MTV yhteensä22,4 %30,4 %1 087 00091 %
Nelonen3,9 %4,7 %891 00074 %
Jim2,0 %1,7 %579 00048 %
Liv2,0 %2,0 %612 00051 %
Hero1,0 %1,3 %438 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %9,8 %967 00081 %
TV51,4 %1,4 %638 00053 %
Kutonen1,5 %1,2 %500 00042 %
Frii2,2 %2,4 %467 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0002 %
TLC2,6 %2,1 %455 00038 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,2 %804 00067 %
STAR Channel1,1 %1,3 %410 00034 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %438 00037 %
Disney Finland3,6 %3,3 %572 00048 %
Paramount Network0,1 %0,0 %79 0007 %
AlfaTV1,4 %2,0 %497 00041 %
Muut1,4 %1,5 %269 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 141 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.