Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,4 %1 218 00087 %
Yle TV27,3 %7,9 %1 046 00075 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %851 00061 %
Yle yhteensä39,1 %36,5 %1 272 00091 %
MTV314,6 %20,0 %1 149 00082 %
Sub3,6 %3,8 %839 00060 %
AVA2,8 %3,2 %641 00046 %
C More Total2,2 %0,8 %200 00014 %
MTV yhteensä23,2 %27,8 %1 210 00086 %
Nelonen7,0 %8,2 %933 00067 %
Jim2,5 %2,0 %658 00047 %
Liv2,9 %3,3 %717 00051 %
Hero1,8 %2,3 %562 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,9 %1 058 00075 %
TV53,1 %2,8 %742 00053 %
Kutonen3,0 %2,4 %678 00048 %
Frii3,0 %3,0 %541 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %47 0003 %
TLC2,9 %2,7 %472 00034 %
Warner Bros. Discovery12,2 %10,9 %974 00069 %
STAR Channel2,7 %2,7 %574 00041 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %594 00042 %
Disney Finland6,3 %5,2 %759 00054 %
Paramount Network0,6 %0,4 %163 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %362 00026 %
Muut3,9 %2,7 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 324 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.