Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,3 %1 667 00067 %
Yle TV27,1 %6,8 %1 455 00058 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %1 083 00043 %
Yle yhteensä42,9 %36,9 %1 842 00074 %
MTV317,0 %24,1 %1 691 00068 %
Sub3,5 %3,6 %1 131 00045 %
AVA3,0 %3,0 %819 00033 %
C More Total1,4 %0,5 %263 00011 %
MTV yhteensä25,0 %31,2 %1 821 00073 %
Nelonen5,7 %6,4 %1 312 00052 %
Jim2,3 %2,2 %832 00033 %
Liv3,2 %3,2 %926 00037 %
Hero1,4 %1,7 %631 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,5 %1 568 00063 %
TV52,4 %2,4 %937 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %684 00027 %
Frii2,9 %3,0 %652 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC4,3 %4,0 %736 00029 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,6 %1 298 00052 %
STAR Channel2,4 %2,5 %644 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %625 00025 %
Disney Finland4,6 %4,2 %926 00037 %
Paramount Network0,6 %0,3 %188 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %455 00018 %
Muut2,6 %2,1 %542 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 097 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.