Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %25,3 %1 633 00065 %
Yle TV27,7 %8,0 %1 403 00056 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %1 077 00043 %
Yle yhteensä43,1 %36,9 %1 826 00073 %
MTV318,0 %24,8 %1 699 00068 %
Sub3,1 %3,5 %1 112 00044 %
AVA2,5 %2,1 %799 00032 %
C More Total1,4 %0,6 %243 00010 %
MTV yhteensä25,0 %31,1 %1 854 00074 %
Nelonen5,3 %6,0 %1 368 00055 %
Jim2,1 %1,8 %901 00036 %
Liv3,2 %3,1 %954 00038 %
Hero1,4 %1,9 %622 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,8 %1 648 00066 %
TV52,5 %2,1 %940 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %684 00027 %
Frii2,9 %3,4 %676 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0001 %
TLC4,0 %3,6 %713 00029 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,5 %1 375 00055 %
STAR Channel2,2 %2,2 %672 00027 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %614 00025 %
Disney Finland4,6 %4,1 %968 00039 %
Paramount Network0,5 %0,3 %203 0008 %
AlfaTV1,4 %2,0 %509 00020 %
Muut2,7 %2,3 %544 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.