Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 047 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %24,1 %1 564 00063 %
Yle TV28,1 %9,2 %1 330 00053 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %969 00039 %
Yle yhteensä42,8 %36,4 %1 774 00071 %
MTV318,3 %25,7 %1 545 00062 %
Sub3,2 %3,1 %986 00039 %
AVA2,4 %1,9 %728 00029 %
C More Total1,3 %0,6 %216 0009 %
MTV yhteensä25,2 %31,1 %1 715 00069 %
Nelonen6,2 %7,2 %1 268 00051 %
Jim2,3 %2,1 %741 00030 %
Liv3,0 %2,8 %816 00033 %
Hero1,2 %1,5 %548 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,6 %1 525 00061 %
TV52,4 %2,0 %774 00031 %
Kutonen1,3 %1,3 %614 00025 %
Frii3,1 %3,7 %621 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC4,3 %3,9 %654 00026 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,0 %1 258 00050 %
STAR Channel2,2 %2,3 %571 00023 %
National Geographic Channel2,3 %2,0 %572 00023 %
Disney Finland4,6 %4,2 %872 00035 %
Paramount Network0,3 %0,3 %140 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %366 00015 %
Muut2,7 %2,5 %508 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 047 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.