Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 982 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %23,4 %3 044 00062 %
Yle TV28,7 %10,7 %2 656 00054 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 912 00039 %
Yle yhteensä41,3 %36,9 %3 444 00070 %
MTV316,3 %23,1 %3 006 00061 %
Sub3,8 %3,7 %2 080 00042 %
AVA1,9 %1,5 %1 369 00028 %
C More Total2,2 %0,8 %526 00011 %
MTV yhteensä24,2 %29,1 %3 371 00069 %
Nelonen7,0 %8,7 %2 598 00053 %
Jim2,7 %2,3 %1 627 00033 %
Liv2,5 %2,5 %1 585 00032 %
Hero1,3 %1,6 %1 166 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,1 %3 036 00062 %
TV52,4 %2,0 %1 658 00034 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 466 00030 %
Frii2,5 %2,9 %1 219 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %93 0002 %
TLC2,9 %2,6 %1 184 00024 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,1 %2 524 00051 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 304 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %1 326 00027 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 901 00039 %
Paramount Network0,3 %0,3 %325 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %786 00016 %
Muut3,5 %3,2 %1 031 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 982 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.