Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %10,4 %622 00045 %
Yle TV29,1 %9,4 %592 00042 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,3 %270 00019 %
Yle yhteensä22,5 %21,2 %824 00059 %
MTV313,5 %18,5 %712 00051 %
Sub6,7 %6,6 %524 00038 %
AVA2,8 %2,3 %285 00020 %
C More Total2,0 %0,7 %127 0009 %
MTV yhteensä25,0 %28,1 %868 00062 %
Nelonen8,7 %10,9 %615 00044 %
Jim4,3 %4,6 %385 00028 %
Liv4,3 %3,9 %373 00027 %
Hero1,6 %1,8 %244 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %21,2 %769 00055 %
TV53,8 %2,9 %386 00028 %
Kutonen4,3 %4,9 %387 00028 %
Frii2,5 %2,1 %225 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0002 %
TLC4,6 %4,0 %309 00022 %
Warner Bros. Discovery15,4 %14,1 %664 00048 %
STAR Channel6,5 %5,3 %353 00025 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %285 00020 %
Disney Finland10,8 %8,0 %478 00034 %
Paramount Network0,5 %0,6 %85 0006 %
AlfaTV0,2 %0,2 %90 0006 %
Muut6,7 %6,7 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 063 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.