Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %11,0 %678 00049 %
Yle TV210,5 %8,4 %687 00049 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,7 %374 00027 %
Yle yhteensä24,2 %21,1 %909 00065 %
MTV315,1 %20,0 %808 00058 %
Sub6,6 %7,8 %579 00041 %
AVA2,7 %2,3 %345 00025 %
C More Total2,5 %1,6 %158 00011 %
MTV yhteensä27,1 %31,6 %949 00068 %
Nelonen7,8 %8,8 %693 00050 %
Jim4,3 %4,3 %483 00035 %
Liv3,3 %3,7 %386 00028 %
Hero1,6 %2,2 %251 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %18,9 %867 00062 %
TV54,8 %3,9 %475 00034 %
Kutonen3,0 %3,1 %402 00029 %
Frii2,7 %2,5 %274 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0001 %
TLC4,0 %3,7 %324 00023 %
Warner Bros. Discovery14,6 %13,3 %721 00052 %
STAR Channel6,2 %4,9 %374 00027 %
National Geographic Channel3,9 %3,3 %320 00023 %
Disney Finland10,1 %8,3 %546 00039 %
Paramount Network1,1 %0,9 %134 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %120 0009 %
Muut5,7 %5,4 %408 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 128 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.