Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,9 %1 595 00061 %
Yle TV29,8 %10,9 %1 514 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 118 00043 %
Yle yhteensä41,4 %39,0 %1 863 00072 %
MTV314,2 %19,5 %1 613 00062 %
Sub4,0 %4,4 %1 209 00046 %
AVA1,3 %1,1 %719 00028 %
C More Total3,7 %1,7 %425 00016 %
MTV yhteensä23,2 %26,7 %1 834 00071 %
Nelonen5,8 %6,7 %1 421 00055 %
Jim3,1 %2,4 %1 013 00039 %
Liv1,7 %2,2 %864 00033 %
Hero1,5 %2,2 %698 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,6 %1 631 00063 %
TV52,8 %2,8 %1 010 00039 %
Kutonen3,4 %3,2 %929 00036 %
Frii1,6 %1,9 %625 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC1,4 %1,3 %596 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 393 00054 %
STAR Channel3,5 %2,6 %791 00030 %
National Geographic Channel4,1 %3,1 %818 00031 %
Disney Finland7,6 %5,6 %1 143 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %246 0009 %
AlfaTV0,9 %1,3 %540 00021 %
Muut4,6 %3,9 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.