Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 020 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,6 %1 585 00066 %
Yle TV28,2 %8,2 %1 466 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %1 072 00044 %
Yle yhteensä41,9 %37,7 %1 775 00074 %
MTV313,9 %20,0 %1 572 00065 %
Sub3,8 %4,4 %1 214 00050 %
AVA1,7 %1,8 %778 00032 %
C More Total3,6 %1,6 %376 00016 %
MTV yhteensä23,0 %27,9 %1 731 00072 %
Nelonen6,2 %7,8 %1 341 00056 %
Jim2,9 %2,6 %962 00040 %
Liv2,0 %2,4 %907 00038 %
Hero1,4 %1,9 %720 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,8 %1 558 00065 %
TV52,5 %2,4 %995 00041 %
Kutonen3,8 %3,2 %950 00039 %
Frii2,0 %2,0 %673 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %63 0003 %
TLC1,4 %1,3 %592 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %1 372 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %811 00034 %
National Geographic Channel4,1 %2,9 %832 00034 %
Disney Finland7,3 %5,7 %1 085 00045 %
Paramount Network0,5 %0,3 %219 0009 %
AlfaTV0,7 %1,1 %528 00022 %
Muut4,1 %3,4 %646 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 020 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.