Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %25,9 %1 610 00060 %
Yle TV28,1 %7,4 %1 341 00050 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,2 %927 00035 %
Yle yhteensä44,3 %37,6 %1 839 00069 %
MTV318,5 %26,0 %1 626 00061 %
Sub3,0 %3,4 %1 017 00038 %
AVA3,2 %3,0 %764 00029 %
C More Total0,4 %0,2 %157 0006 %
MTV yhteensä25,2 %32,6 %1 819 00068 %
Nelonen5,2 %5,8 %1 208 00045 %
Jim2,4 %2,2 %708 00026 %
Liv2,7 %2,2 %823 00031 %
Hero1,3 %1,6 %575 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %11,8 %1 523 00057 %
TV52,2 %2,3 %860 00032 %
Kutonen1,1 %1,0 %600 00022 %
Frii3,2 %3,5 %615 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC4,0 %3,5 %630 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,3 %1 263 00047 %
STAR Channel2,3 %2,5 %654 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %569 00021 %
Disney Finland4,3 %4,1 %894 00033 %
Paramount Network0,4 %0,3 %199 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %398 00015 %
Muut2,9 %2,4 %514 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 199 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.