Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,8 %32,8 %1 100 00092 %
Yle TV210,4 %10,5 %929 00078 %
Yle Teema&Fem5,1 %5,4 %846 00071 %
Yle yhteensä54,3 %48,6 %1 119 00094 %
MTV319,3 %26,0 %1 022 00085 %
Sub1,9 %2,0 %647 00054 %
AVA2,0 %2,0 %460 00038 %
C More Total0,3 %0,4 %85 0007 %
MTV yhteensä23,6 %30,4 %1 058 00088 %
Nelonen4,4 %5,0 %811 00068 %
Jim2,0 %1,5 %512 00043 %
Liv1,5 %1,2 %517 00043 %
Hero0,8 %1,0 %370 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %8,6 %854 00071 %
TV51,5 %1,5 %607 00051 %
Kutonen1,5 %0,9 %461 00038 %
Frii1,8 %2,0 %374 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,4 %2,2 %422 00035 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %746 00062 %
STAR Channel1,1 %1,2 %384 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %400 00033 %
Disney Finland3,7 %2,9 %548 00046 %
Paramount Network0,2 %0,1 %67 0006 %
AlfaTV1,2 %1,4 %387 00032 %
Muut1,1 %1,3 %158 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.