Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 993 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,5 %3 036 00062 %
Yle TV29,7 %9,0 %2 657 00054 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,4 %1 980 00040 %
Yle yhteensä43,6 %38,9 %3 399 00069 %
MTV317,2 %23,1 %3 062 00062 %
Sub3,6 %3,7 %2 082 00042 %
AVA2,6 %2,8 %1 309 00027 %
C More Total0,6 %0,5 %312 0006 %
MTV yhteensä23,9 %30,1 %3 371 00069 %
Nelonen6,2 %7,0 %2 491 00051 %
Jim2,7 %2,5 %1 596 00032 %
Liv2,3 %2,2 %1 632 00033 %
Hero1,1 %1,3 %1 071 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,0 %2 924 00059 %
TV52,4 %2,7 %1 703 00035 %
Kutonen2,7 %2,0 %1 482 00030 %
Frii2,0 %2,0 %1 073 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %93 0002 %
TLC2,8 %2,7 %1 171 00024 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %2 446 00050 %
STAR Channel2,9 %2,8 %1 366 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 203 00024 %
Disney Finland5,6 %4,6 %1 851 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %350 0007 %
AlfaTV0,7 %0,8 %730 00015 %
Muut3,3 %2,8 %903 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 993 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.