Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %11,1 %671 00048 %
Yle TV210,1 %8,1 %688 00049 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %264 00019 %
Yle yhteensä23,9 %20,9 %938 00067 %
MTV316,4 %21,1 %804 00058 %
Sub6,4 %5,9 %557 00040 %
AVA3,6 %3,2 %359 00026 %
C More Total0,9 %0,6 %103 0007 %
MTV yhteensä27,2 %30,8 %956 00068 %
Nelonen8,6 %8,7 %697 00050 %
Jim4,6 %5,6 %495 00035 %
Liv3,0 %3,5 %367 00026 %
Hero1,7 %2,5 %282 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,2 %856 00061 %
TV53,3 %3,6 %449 00032 %
Kutonen4,2 %3,5 %367 00026 %
Frii2,2 %1,8 %227 00016 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %39 0003 %
TLC3,6 %3,9 %291 00021 %
Warner Bros. Discovery15,1 %15,2 %679 00049 %
STAR Channel7,1 %5,7 %413 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %285 00020 %
Disney Finland10,3 %7,9 %529 00038 %
Paramount Network1,0 %0,8 %108 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %95 0007 %
Muut4,3 %3,8 %323 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.