Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %26,2 %1 676 00063 %
Yle TV27,0 %4,8 %1 404 00052 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %940 00035 %
Yle yhteensä42,5 %34,6 %1 980 00074 %
MTV320,7 %27,3 %1 721 00064 %
Sub2,9 %3,2 %1 071 00040 %
AVA3,1 %3,3 %835 00031 %
C More Total0,5 %0,4 %201 0008 %
MTV yhteensä27,2 %34,2 %1 905 00071 %
Nelonen5,1 %5,4 %1 378 00051 %
Jim2,4 %2,5 %866 00032 %
Liv2,4 %2,6 %869 00032 %
Hero1,2 %1,7 %591 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,2 %1 659 00062 %
TV52,8 %3,2 %1 009 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %658 00025 %
Frii3,1 %3,0 %644 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC4,0 %4,1 %713 00027 %
Warner Bros. Discovery11,7 %12,1 %1 386 00052 %
STAR Channel2,4 %2,4 %671 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %544 00020 %
Disney Finland4,1 %3,8 %942 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %181 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %390 00015 %
Muut2,1 %1,6 %478 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 269 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.