Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %26,5 %1 648 00066 %
Yle TV26,5 %4,8 %1 317 00053 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %917 00037 %
Yle yhteensä42,6 %34,9 %1 872 00075 %
MTV320,9 %27,4 %1 668 00067 %
Sub2,8 %3,1 %1 030 00041 %
AVA3,2 %3,3 %828 00033 %
C More Total0,5 %0,3 %194 0008 %
MTV yhteensä27,4 %34,2 %1 834 00073 %
Nelonen5,0 %5,3 %1 322 00053 %
Jim2,4 %2,5 %841 00034 %
Liv2,5 %2,6 %858 00034 %
Hero1,2 %1,7 %587 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,1 %1 593 00064 %
TV52,8 %3,2 %983 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %632 00025 %
Frii3,1 %3,1 %633 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC4,1 %4,1 %705 00028 %
Warner Bros. Discovery11,8 %12,2 %1 341 00054 %
STAR Channel2,3 %2,3 %646 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %533 00021 %
Disney Finland4,0 %3,7 %909 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %181 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %386 00015 %
Muut1,9 %1,5 %441 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 132 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.