Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,2 %3 262 00062 %
Yle TV27,9 %6,6 %2 845 00054 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %1 905 00036 %
Yle yhteensä42,4 %35,9 %3 830 00073 %
MTV318,4 %24,6 %3 362 00064 %
Sub3,5 %3,8 %2 284 00043 %
AVA2,4 %2,6 %1 611 00031 %
C More Total0,8 %0,6 %441 0008 %
MTV yhteensä25,1 %31,7 %3 737 00071 %
Nelonen5,3 %5,8 %2 758 00052 %
Jim2,7 %2,7 %1 798 00034 %
Liv2,0 %2,3 %1 686 00032 %
Hero1,3 %1,8 %1 307 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,5 %3 318 00063 %
TV52,8 %3,1 %2 019 00038 %
Kutonen2,6 %2,1 %1 608 00030 %
Frii2,4 %2,4 %1 259 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC2,7 %2,7 %1 287 00024 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %2 753 00052 %
STAR Channel3,0 %2,7 %1 498 00028 %
National Geographic Channel2,7 %2,3 %1 300 00025 %
Disney Finland5,7 %4,9 %2 065 00039 %
Paramount Network0,5 %0,4 %382 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %846 00016 %
Muut2,9 %2,2 %1 048 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 415 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.