Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %26,8 %1 766 00066 %
Yle TV28,2 %7,2 %1 593 00059 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %1 060 00040 %
Yle yhteensä43,9 %37,7 %2 033 00076 %
MTV319,0 %24,0 %1 812 00068 %
Sub3,0 %3,3 %1 098 00041 %
AVA2,9 %3,2 %837 00031 %
C More Total0,3 %0,2 %176 0007 %
MTV yhteensä25,2 %30,6 %1 972 00074 %
Nelonen6,6 %7,5 %1 537 00057 %
Jim2,1 %1,7 %850 00032 %
Liv2,1 %2,3 %899 00034 %
Hero1,3 %1,6 %599 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,1 %1 732 00065 %
TV53,4 %3,8 %1 089 00041 %
Kutonen1,3 %1,4 %740 00028 %
Frii2,9 %2,7 %688 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,8 %4,0 %698 00026 %
Warner Bros. Discovery11,7 %12,2 %1 466 00055 %
STAR Channel2,3 %2,3 %679 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %615 00023 %
Disney Finland4,0 %3,7 %973 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %183 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %463 00017 %
Muut2,1 %1,5 %472 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 307 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.