Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,6 %1 684 00065 %
Yle TV29,6 %9,2 %1 597 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %993 00038 %
Yle yhteensä43,1 %38,8 %1 922 00074 %
MTV315,5 %20,2 %1 663 00064 %
Sub4,7 %5,3 %1 214 00047 %
AVA1,5 %1,8 %761 00029 %
C More Total0,8 %0,8 %224 0009 %
MTV yhteensä22,6 %27,9 %1 827 00070 %
Nelonen6,1 %7,3 %1 534 00059 %
Jim3,4 %2,9 %1 007 00039 %
Liv1,2 %1,6 %837 00032 %
Hero1,4 %1,8 %730 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,6 %1 745 00067 %
TV53,2 %3,7 %1 084 00042 %
Kutonen3,5 %2,9 %987 00038 %
Frii1,5 %1,5 %601 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %66 0003 %
TLC1,2 %1,0 %572 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,4 %1 432 00055 %
STAR Channel3,4 %2,7 %777 00030 %
National Geographic Channel3,9 %3,1 %800 00031 %
Disney Finland7,3 %5,8 %1 113 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %197 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %489 00019 %
Muut3,5 %2,6 %569 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.