Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %11,6 %742 00053 %
Yle TV29,6 %7,0 %695 00050 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,3 %281 00020 %
Yle yhteensä23,3 %19,9 %938 00067 %
MTV317,0 %20,7 %848 00061 %
Sub6,3 %6,0 %552 00040 %
AVA2,6 %3,3 %323 00023 %
C More Total0,5 %0,4 %78 0006 %
MTV yhteensä26,4 %30,4 %940 00067 %
Nelonen10,8 %13,4 %745 00053 %
Jim4,8 %4,7 %517 00037 %
Liv1,9 %2,4 %391 00028 %
Hero1,9 %2,1 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %22,6 %898 00064 %
TV54,5 %5,1 %486 00035 %
Kutonen3,5 %3,4 %438 00031 %
Frii2,6 %1,5 %259 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %33 0002 %
TLC3,4 %3,2 %279 00020 %
Warner Bros. Discovery15,3 %15,0 %730 00052 %
STAR Channel6,5 %4,8 %392 00028 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %296 00021 %
Disney Finland10,2 %7,5 %516 00037 %
Paramount Network0,8 %0,5 %125 0009 %
AlfaTV0,2 %0,1 %109 0008 %
Muut4,5 %3,9 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 161 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.