Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %10,8 %723 00052 %
Yle TV29,5 %6,0 %681 00049 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,0 %334 00024 %
Yle yhteensä23,6 %18,8 %921 00066 %
MTV316,3 %20,1 %793 00057 %
Sub7,7 %8,1 %638 00046 %
AVA3,4 %4,0 %380 00027 %
C More Total0,6 %0,6 %85 0006 %
MTV yhteensä28,0 %32,9 %955 00068 %
Nelonen9,6 %11,9 %783 00056 %
Jim5,0 %5,1 %491 00035 %
Liv2,6 %2,8 %392 00028 %
Hero1,4 %1,6 %274 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,5 %944 00068 %
TV52,9 %3,2 %460 00033 %
Kutonen4,6 %4,1 %418 00030 %
Frii2,3 %1,9 %250 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %39 0003 %
TLC3,6 %3,5 %334 00024 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,9 %729 00052 %
STAR Channel6,0 %5,3 %441 00032 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %291 00021 %
Disney Finland9,0 %7,4 %563 00040 %
Paramount Network0,8 %0,8 %115 0008 %
AlfaTV0,1 %0,1 %96 0007 %
Muut5,9 %5,5 %327 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.