Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 333 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,7 %1 233 00088 %
Yle TV25,4 %4,8 %1 009 00072 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %784 00056 %
Yle yhteensä39,2 %35,0 %1 282 00091 %
MTV316,5 %21,2 %1 159 00083 %
Sub4,2 %4,6 %818 00058 %
AVA2,5 %3,2 %657 00047 %
C More Total0,7 %0,6 %114 0008 %
MTV yhteensä23,9 %29,7 %1 238 00088 %
Nelonen6,9 %8,4 %1 039 00074 %
Jim3,2 %2,8 %636 00045 %
Liv2,1 %2,1 %677 00048 %
Hero1,4 %1,8 %512 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,2 %1 135 00081 %
TV53,9 %3,8 %820 00058 %
Kutonen3,6 %2,8 %636 00045 %
Frii2,6 %2,9 %627 00045 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC2,3 %2,6 %448 00032 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,2 %1 003 00071 %
STAR Channel3,3 %3,1 %623 00044 %
National Geographic Channel2,8 %2,3 %553 00039 %
Disney Finland6,1 %5,4 %786 00056 %
Paramount Network0,4 %0,2 %177 00013 %
AlfaTV0,3 %0,4 %320 00023 %
Muut3,8 %2,0 %290 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 333 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.