Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,9 %1 184 00084 %
Yle TV28,0 %8,9 %1 093 00078 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %826 00059 %
Yle yhteensä41,2 %37,8 %1 251 00089 %
MTV315,7 %20,1 %1 146 00082 %
Sub3,8 %4,0 %795 00057 %
AVA2,7 %3,0 %617 00044 %
C More Total0,5 %0,4 %130 0009 %
MTV yhteensä22,6 %27,6 %1 205 00086 %
Nelonen6,5 %7,4 %956 00068 %
Jim2,6 %2,2 %636 00045 %
Liv2,0 %2,3 %616 00044 %
Hero2,0 %2,5 %557 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,4 %1 065 00076 %
TV54,1 %4,2 %824 00059 %
Kutonen3,2 %2,6 %673 00048 %
Frii2,5 %2,5 %545 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0002 %
TLC2,8 %3,0 %480 00034 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,9 %1 005 00072 %
STAR Channel2,9 %2,5 %513 00037 %
National Geographic Channel3,1 %2,5 %573 00041 %
Disney Finland6,0 %5,1 %748 00053 %
Paramount Network0,4 %0,3 %141 00010 %
AlfaTV0,4 %0,5 %354 00025 %
Muut3,1 %1,5 %266 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 317 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.