Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 031 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,8 %1 641 00068 %
Yle TV29,2 %9,3 %1 482 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %980 00041 %
Yle yhteensä43,3 %39,1 %1 804 00075 %
MTV315,7 %20,4 %1 580 00065 %
Sub4,6 %5,2 %1 151 00048 %
AVA1,6 %1,8 %743 00031 %
C More Total0,7 %0,7 %196 0008 %
MTV yhteensä22,6 %28,1 %1 723 00071 %
Nelonen5,9 %7,0 %1 432 00059 %
Jim3,4 %3,0 %989 00041 %
Liv1,3 %1,6 %817 00034 %
Hero1,5 %1,8 %712 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,4 %1 626 00067 %
TV53,2 %3,6 %1 049 00043 %
Kutonen3,6 %3,0 %962 00040 %
Frii1,5 %1,5 %595 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %63 0003 %
TLC1,2 %1,0 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,4 %1 374 00057 %
STAR Channel3,4 %2,6 %746 00031 %
National Geographic Channel4,0 %3,1 %779 00032 %
Disney Finland7,4 %5,8 %1 067 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %194 0008 %
AlfaTV0,6 %0,6 %479 00020 %
Muut3,0 %2,4 %520 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 031 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.