Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %13,7 %652 00046 %
Yle TV210,3 %7,2 %660 00047 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %264 00019 %
Yle yhteensä24,4 %22,2 %876 00062 %
MTV318,5 %21,0 %743 00052 %
Sub7,1 %7,0 %508 00036 %
AVA2,1 %1,9 %291 00021 %
C More Total2,8 %3,7 %174 00012 %
MTV yhteensä30,5 %33,6 %891 00063 %
Nelonen9,9 %13,2 %685 00048 %
Jim3,0 %2,5 %335 00024 %
Liv2,1 %2,1 %311 00022 %
Hero0,9 %1,2 %200 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,0 %819 00058 %
TV56,9 %7,4 %514 00036 %
Kutonen3,9 %3,8 %327 00023 %
Frii2,1 %1,6 %212 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC3,9 %2,7 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery17,3 %15,9 %688 00049 %
STAR Channel5,1 %3,9 %363 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,8 %234 00016 %
Disney Finland7,2 %5,7 %454 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,7 %5,0 %359 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.