Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 18-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,3 %11,3 %736 00052 %
Yle TV28,3 %6,0 %679 00048 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %252 00018 %
Yle yhteensä24,7 %18,6 %939 00066 %
MTV327,0 %34,0 %863 00061 %
Sub5,8 %6,1 %479 00034 %
AVA2,0 %1,8 %281 00020 %
C More Total3,0 %3,5 %155 00011 %
MTV yhteensä37,8 %45,4 %975 00069 %
Nelonen7,0 %8,6 %608 00043 %
Jim2,5 %2,2 %330 00023 %
Liv2,1 %2,0 %285 00020 %
Hero0,8 %1,1 %187 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,8 %748 00053 %
TV55,3 %5,5 %466 00033 %
Kutonen3,1 %3,2 %310 00022 %
Frii1,8 %1,7 %207 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC3,8 %2,7 %229 00016 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,1 %624 00044 %
STAR Channel4,9 %4,0 %326 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %231 00016 %
Disney Finland7,1 %5,8 %416 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,3 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.