Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 18-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %24,3 %1 732 00069 %
Yle TV27,0 %6,9 %1 463 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %979 00039 %
Yle yhteensä40,0 %34,2 %1 922 00076 %
MTV326,3 %30,7 %1 792 00071 %
Sub2,8 %2,9 %977 00039 %
AVA2,8 %3,0 %813 00032 %
C More Total1,2 %1,1 %268 00011 %
MTV yhteensä33,1 %37,7 %1 907 00075 %
Nelonen8,0 %10,7 %1 409 00056 %
Jim1,7 %1,4 %766 00030 %
Liv2,3 %2,5 %888 00035 %
Hero0,7 %0,9 %506 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,5 %1 607 00064 %
TV53,4 %3,0 %982 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %609 00024 %
Frii2,0 %1,8 %563 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,6 %2,1 %563 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 285 00051 %
STAR Channel1,3 %1,2 %560 00022 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %502 00020 %
Disney Finland2,6 %2,2 %825 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,2 %523 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.