Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 22-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 006 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,1 %1 514 00060 %
Yle TV210,0 %10,8 %1 362 00054 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %871 00034 %
Yle yhteensä42,0 %39,2 %1 719 00068 %
MTV323,6 %26,9 %1 594 00063 %
Sub3,2 %3,4 %954 00038 %
AVA3,9 %4,0 %815 00032 %
C More Total0,7 %0,3 %197 0008 %
MTV yhteensä31,3 %34,6 %1 727 00068 %
Nelonen6,4 %7,8 %1 255 00050 %
Jim1,9 %1,6 %711 00028 %
Liv2,3 %2,3 %812 00032 %
Hero0,9 %1,3 %512 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,9 %1 462 00058 %
TV53,2 %2,7 %917 00036 %
Kutonen1,0 %1,0 %539 00021 %
Frii2,6 %2,4 %531 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,5 %548 00022 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 216 00048 %
STAR Channel1,5 %1,4 %543 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %458 00018 %
Disney Finland3,1 %2,6 %778 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %1,9 %433 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 006 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.