Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 27-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 961 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %26,4 %1 479 00058 %
Yle TV214,0 %13,5 %1 334 00053 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,9 %864 00034 %
Yle yhteensä44,5 %42,7 %1 686 00067 %
MTV320,5 %23,6 %1 522 00060 %
Sub3,5 %3,7 %952 00038 %
AVA3,4 %3,7 %757 00030 %
C More Total0,8 %0,3 %213 0008 %
MTV yhteensä28,3 %31,3 %1 687 00067 %
Nelonen5,5 %6,6 %1 169 00046 %
Jim1,9 %1,3 %645 00025 %
Liv2,2 %2,2 %749 00030 %
Hero1,1 %1,7 %492 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,8 %1 388 00055 %
TV52,9 %2,4 %851 00034 %
Kutonen1,2 %1,1 %549 00022 %
Frii2,7 %2,3 %517 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,2 %2,6 %579 00023 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,5 %1 176 00046 %
STAR Channel1,7 %1,6 %529 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %467 00018 %
Disney Finland3,4 %2,9 %757 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,7 %546 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 961 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.