Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 27-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %24,2 %1 005 00073 %
Yle TV213,7 %12,1 %879 00064 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,5 %598 00043 %
Yle yhteensä39,9 %38,8 %1 086 00079 %
MTV317,3 %20,7 %983 00071 %
Sub5,1 %5,5 %703 00051 %
AVA2,9 %3,4 %503 00037 %
C More Total1,0 %0,4 %170 00012 %
MTV yhteensä26,3 %29,9 %1 067 00078 %
Nelonen6,7 %8,0 %810 00059 %
Jim2,2 %1,7 %462 00034 %
Liv2,0 %2,1 %490 00036 %
Hero1,5 %2,2 %419 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,0 %948 00069 %
TV53,9 %3,4 %659 00048 %
Kutonen2,6 %2,3 %528 00038 %
Frii3,0 %2,4 %396 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC2,1 %1,7 %373 00027 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,1 %836 00061 %
STAR Channel2,3 %2,1 %418 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %439 00032 %
Disney Finland5,5 %4,6 %615 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %2,5 %364 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 188 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.