Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 27-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %31,1 %1 171 00092 %
Yle TV217,9 %17,9 %1 042 00082 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,3 %834 00066 %
Yle yhteensä54,1 %52,2 %1 192 00094 %
MTV318,7 %22,6 %1 129 00089 %
Sub2,4 %2,5 %696 00055 %
AVA2,7 %2,6 %638 00050 %
C More Total1,0 %0,5 %205 00016 %
MTV yhteensä24,8 %28,3 %1 147 00090 %
Nelonen4,7 %5,4 %883 00069 %
Jim2,2 %1,5 %598 00047 %
Liv1,2 %1,1 %593 00047 %
Hero0,9 %1,4 %414 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,4 %973 00077 %
TV52,0 %1,7 %662 00052 %
Kutonen1,3 %0,7 %448 00035 %
Frii1,7 %1,6 %444 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,7 %1,4 %427 00034 %
Warner Bros. Discovery6,8 %5,4 %812 00064 %
STAR Channel0,9 %0,9 %387 00030 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %443 00035 %
Disney Finland3,0 %2,3 %590 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,4 %461 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.