Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 27-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 817 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,8 %2 897 00058 %
Yle TV216,4 %15,4 %2 683 00054 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,7 %1 698 00034 %
Yle yhteensä45,6 %43,9 %3 298 00066 %
MTV317,7 %21,2 %2 907 00058 %
Sub4,4 %4,7 %2 017 00040 %
AVA2,7 %2,9 %1 421 00029 %
C More Total1,0 %0,5 %481 00010 %
MTV yhteensä25,9 %29,2 %3 261 00065 %
Nelonen6,1 %7,2 %2 370 00048 %
Jim2,4 %1,7 %1 401 00028 %
Liv1,7 %1,7 %1 410 00028 %
Hero1,1 %1,7 %1 033 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,3 %2 783 00056 %
TV53,0 %2,7 %1 761 00035 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 298 00026 %
Frii2,2 %1,9 %1 031 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %39 0001 %
TLC2,1 %1,7 %1 062 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,2 %2 356 00047 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 177 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 115 00022 %
Disney Finland4,7 %3,8 %1 678 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,5 %1 177 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 817 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.