Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 22-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,2 %1 061 00077 %
Yle TV210,2 %10,9 %953 00069 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %628 00046 %
Yle yhteensä37,7 %37,4 %1 146 00083 %
MTV318,5 %21,4 %1 046 00076 %
Sub5,4 %5,9 %737 00054 %
AVA3,5 %3,8 %575 00042 %
C More Total0,9 %0,4 %167 00012 %
MTV yhteensä28,3 %31,5 %1 124 00082 %
Nelonen8,1 %9,2 %904 00066 %
Jim2,4 %2,2 %539 00039 %
Liv2,0 %1,8 %558 00041 %
Hero1,3 %1,7 %427 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %14,9 %1 016 00074 %
TV53,8 %3,3 %693 00050 %
Kutonen2,5 %2,2 %530 00039 %
Frii2,7 %2,2 %403 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %20 0001 %
TLC1,6 %1,4 %349 00025 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,5 %887 00064 %
STAR Channel2,2 %1,9 %418 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %467 00034 %
Disney Finland5,7 %4,5 %636 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %2,2 %302 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 233 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.