Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,2 %1 548 00063 %
Yle TV210,4 %9,3 %1 429 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %962 00039 %
Yle yhteensä41,6 %38,4 %1 740 00071 %
MTV315,9 %19,3 %1 575 00064 %
Sub4,9 %5,4 %1 129 00046 %
AVA2,2 %2,3 %767 00031 %
C More Total2,4 %2,9 %406 00017 %
MTV yhteensä25,4 %29,9 %1 749 00071 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 370 00056 %
Jim2,7 %2,2 %905 00037 %
Liv1,1 %1,1 %753 00031 %
Hero0,8 %1,1 %586 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,3 %1 577 00064 %
TV54,5 %5,1 %1 127 00046 %
Kutonen3,8 %3,3 %892 00036 %
Frii1,3 %1,2 %590 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,6 %514 00021 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,7 %1 385 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %764 00031 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %730 00030 %
Disney Finland6,0 %4,0 %1 042 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %4,0 %687 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 040 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.