Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 476 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,4 %3 277 00062 %
Yle TV210,1 %8,1 %3 097 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 043 00038 %
Yle yhteensä40,9 %36,6 %3 826 00072 %
MTV318,8 %22,3 %3 435 00064 %
Sub4,0 %4,1 %2 255 00042 %
AVA2,6 %2,6 %1 654 00031 %
C More Total1,7 %1,9 %716 00013 %
MTV yhteensä27,1 %30,9 %3 806 00071 %
Nelonen9,1 %12,5 %3 078 00058 %
Jim2,3 %1,8 %1 739 00033 %
Liv1,6 %1,8 %1 685 00032 %
Hero0,8 %1,0 %1 107 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,1 %3 460 00065 %
TV54,1 %4,4 %2 211 00041 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 552 00029 %
Frii1,6 %1,4 %1 185 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %51 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 161 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %2 830 00053 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 425 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 281 00024 %
Disney Finland4,5 %3,2 %1 965 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %3,3 %1 335 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 476 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.