Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,6 %3 179 00064 %
Yle TV29,7 %8,1 %2 885 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 006 00040 %
Yle yhteensä40,9 %36,7 %3 590 00072 %
MTV318,9 %22,3 %3 283 00066 %
Sub3,9 %4,1 %2 144 00043 %
AVA2,6 %2,6 %1 627 00033 %
C More Total1,7 %1,9 %684 00014 %
MTV yhteensä27,2 %30,9 %3 611 00072 %
Nelonen8,9 %12,4 %2 922 00059 %
Jim2,3 %1,8 %1 702 00034 %
Liv1,7 %1,8 %1 650 00033 %
Hero0,8 %1,0 %1 097 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %17,0 %3 282 00066 %
TV54,1 %4,3 %2 150 00043 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 517 00030 %
Frii1,6 %1,4 %1 171 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %49 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 139 00023 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,7 %2 728 00055 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 384 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 265 00025 %
Disney Finland4,6 %3,2 %1 916 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %3,3 %1 258 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.