Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 1-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 499 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %26,3 %3 391 00064 %
Yle TV214,4 %8,9 %3 253 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %2 139 00040 %
Yle yhteensä44,4 %38,4 %3 918 00074 %
MTV318,8 %23,8 %3 498 00066 %
Sub3,8 %4,1 %2 329 00044 %
AVA2,5 %2,6 %1 700 00032 %
C More Total1,5 %1,6 %688 00013 %
MTV yhteensä26,6 %32,1 %3 846 00072 %
Nelonen7,3 %10,0 %3 063 00058 %
Jim2,0 %1,6 %1 749 00033 %
Liv1,6 %1,7 %1 748 00033 %
Hero0,8 %1,2 %1 181 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,5 %3 444 00065 %
TV53,2 %3,2 %2 182 00041 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 595 00030 %
Frii1,7 %1,6 %1 246 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC2,1 %1,8 %1 206 00023 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %2 813 00053 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 436 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 352 00025 %
Disney Finland4,4 %3,3 %2 008 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %3,5 %1 393 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 499 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.