Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %26,5 %3 281 00066 %
Yle TV214,0 %8,9 %3 052 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %2 083 00042 %
Yle yhteensä44,4 %38,6 %3 688 00074 %
MTV318,9 %23,8 %3 345 00067 %
Sub3,7 %4,1 %2 226 00045 %
AVA2,5 %2,6 %1 673 00034 %
C More Total1,5 %1,6 %658 00013 %
MTV yhteensä26,6 %32,1 %3 655 00073 %
Nelonen7,1 %9,9 %2 910 00058 %
Jim2,0 %1,6 %1 715 00034 %
Liv1,6 %1,7 %1 710 00034 %
Hero0,8 %1,2 %1 169 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,4 %3 269 00066 %
TV53,2 %3,2 %2 120 00043 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 563 00031 %
Frii1,7 %1,6 %1 231 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC2,1 %1,8 %1 183 00024 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %2 715 00054 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 394 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 333 00027 %
Disney Finland4,4 %3,3 %1 954 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %3,5 %1 314 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 215 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.