Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %32,5 %1 213 00095 %
Yle TV215,2 %9,2 %1 109 00087 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %956 00075 %
Yle yhteensä52,7 %45,6 %1 225 00096 %
MTV320,1 %25,8 %1 174 00092 %
Sub2,3 %2,6 %756 00059 %
AVA2,3 %2,5 %680 00054 %
C More Total1,1 %1,2 %210 00017 %
MTV yhteensä25,8 %32,0 %1 188 00093 %
Nelonen6,0 %8,5 %1 005 00079 %
Jim1,8 %1,3 %662 00052 %
Liv1,2 %1,3 %663 00052 %
Hero0,6 %0,8 %453 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,9 %1 064 00084 %
TV52,1 %2,1 %756 00059 %
Kutonen1,5 %1,2 %550 00043 %
Frii1,6 %1,7 %521 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,8 %1,5 %462 00036 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,7 %900 00071 %
STAR Channel0,7 %0,7 %454 00036 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %519 00041 %
Disney Finland2,9 %2,1 %670 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,4 %383 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.