Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 9-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %12,9 %743 00052 %
Yle TV216,4 %10,9 %738 00052 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %303 00021 %
Yle yhteensä29,9 %25,4 %969 00068 %
MTV319,2 %23,2 %783 00055 %
Sub5,7 %5,5 %517 00037 %
AVA2,6 %2,2 %329 00023 %
C More Total2,8 %3,7 %171 00012 %
MTV yhteensä30,3 %34,6 %932 00066 %
Nelonen9,3 %12,8 %715 00050 %
Jim2,3 %2,1 %338 00024 %
Liv2,2 %2,3 %341 00024 %
Hero1,1 %1,4 %204 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,5 %826 00058 %
TV54,4 %4,5 %452 00032 %
Kutonen3,1 %2,8 %309 00022 %
Frii2,1 %1,8 %225 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC4,6 %3,2 %259 00018 %
Warner Bros. Discovery14,2 %12,4 %654 00046 %
STAR Channel4,6 %4,0 %356 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,9 %233 00016 %
Disney Finland6,6 %5,9 %446 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,6 %5,5 %376 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.