Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 5-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %12,9 %696 00049 %
Yle TV213,2 %7,3 %693 00049 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %305 00022 %
Yle yhteensä26,6 %21,7 %915 00065 %
MTV319,4 %23,6 %780 00055 %
Sub6,6 %6,7 %537 00038 %
AVA2,5 %2,3 %334 00024 %
C More Total2,4 %2,8 %157 00011 %
MTV yhteensä30,9 %35,4 %936 00066 %
Nelonen9,8 %13,0 %688 00049 %
Jim2,7 %2,1 %347 00024 %
Liv2,7 %2,8 %378 00027 %
Hero1,2 %1,7 %226 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,6 %825 00058 %
TV54,0 %4,0 %444 00031 %
Kutonen2,9 %3,0 %309 00022 %
Frii1,9 %1,7 %213 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC4,3 %3,7 %241 00017 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,6 %640 00045 %
STAR Channel4,7 %4,3 %344 00024 %
National Geographic Channel2,8 %2,4 %254 00018 %
Disney Finland7,5 %6,7 %456 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,3 %5,7 %394 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 163 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.