Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 5-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 052 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %26,5 %1 601 00065 %
Yle TV216,3 %9,4 %1 512 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 001 00041 %
Yle yhteensä45,4 %39,0 %1 798 00073 %
MTV316,2 %21,7 %1 601 00065 %
Sub4,4 %5,0 %1 178 00048 %
AVA1,8 %1,9 %773 00032 %
C More Total2,2 %2,4 %393 00016 %
MTV yhteensä24,6 %30,9 %1 769 00072 %
Nelonen6,4 %8,9 %1 429 00058 %
Jim2,2 %2,0 %913 00037 %
Liv1,1 %1,3 %817 00033 %
Hero0,9 %1,3 %614 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,5 %1 610 00066 %
TV52,8 %2,9 %1 057 00043 %
Kutonen3,2 %3,1 %911 00037 %
Frii1,5 %1,4 %621 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0002 %
TLC1,2 %1,1 %528 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,0 %1 347 00055 %
STAR Channel2,0 %1,8 %715 00029 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %779 00032 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 041 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,7 %741 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 052 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.